Lent mot gallerivindauget i gata som nesten er folketom, får eg nokre nyfikne, skeptiske blikk frå langt hald. Vi er alle «Den Andre» no, ein potensiell trussel for kvarandre. Den Andre var også Salomon Linda (1909–1962), den sørafrikanske Zulu-songaren som var opphavsmannen til låta The Lion Sleeps Tonight, men som aldri fekk tilgang på den enorme globale suksessen som følgde i kjølvatnet av den korte, improviserte melodien.
Sara Wolfert jobbar i kunstnarskapet sitt mykje med å utfordre validiteten i historier som i Vesten har blitt presentert som såkalla sanningar og gitte fakta, særskilt i spørsmål kring eigarskap, synlegheit og hierarki. At ho i denne utstillinga fylgjer songen si nesten hundre (!) år lange historie frå den fattige Lindas lystige toner til multimillion-konsernet Disneys juridiske nederlag, kjennest difor som eit naturleg val.
Det er mange grunnar å dekke tidsmessig, juridisk og geografisk i denne David mot Goliat-historia. Her har Wolfert valt eit godt grep med å lage animasjonsfilmen Head Channel & Lion – Waking of the Sleeping Lion Ear (2020), der to løver loser tilskodaren gjennom historia i form av ein dialog på omlag 18 minutt. Det er hjelpsamt at løvene raskt introduserer seg som gjøglarane/gravgravarane frå William Shakespeares stykke Hamlet (1599–1601), som den storslagne animasjonsmusikalen Løvenes Konge (1994) er basert på. Dei mange referansane i denne utstillinga fungerer både som verkemiddel og som poeng i seg sjølv, og ein del av Wolferts satiriske grep kan fort gå under radaren utan kjennskap til dei. Videoen får dermed dobbeltfunksjon som verk og som instruksjonsvideo, både for historia og for Wolferts kunstnariske tilnærming. Det er vanskeleg å ikkje vri seg (i grava?) av både skadefryd og skam når løvene retorisk, og med jord opp til halsen, spør kvar ansvaret ligg i det shakespearianske rimet: «Is he guilty as a turd? Or who is guilty as a turd? Are we guilty as it was a stolen song we heard?»