Til skogen
I tårnsalen står eg framfor skogen. Skog innandørs, i eit kvitt rom. Kanskje er det eigentleg ikkje ein skog, sidan det berre er eit tre i mange delar. Eit heilt vanleg tre, ikkje så stort. Kvifor vart dette treet valt? Eit av så mange. Grå, tett bark; andre stadar brun, sprukken bark. Skogen framfor meg er greiner og stammar montert på metallkonstruksjonar. På same måte som sommarfuglar vert stukne på nåler på samlebrettet. Kadaver. Kroppsdelar. Protesar. Somme av greinene liknar på gevir. Slik er det ofte med tre, og eg veit ikkje kven som har etterapa kven. Nokre av delane kring meg er tunge trestammer, andre vrir seg som armar og blyantstrekar i rommet. Alt er tørt, utan blad, og utan sus i greinene. Sjølv mose kan vere utan liv om den får tørke lenge nok.
Fasiten
Greiner og tre liknar ofte på dyr, på fingrar eller på kjønnsorgan. Eg har ein trestubbe heime som ser ut som ein pikk. Den låg heilt åleine i skogen. Ingen av greinene i utstillinga her er vulgære. Nokre kan minne om dyr, men mest er dei sjølvstendige objekt. Skulpturar eller protesar utan pust, utan vind. Suset i denne skogen kjem frå ventilasjonsanlegget. Frå vakuumet i bygget. Som om verkelegheita er vrengt, ser eg opp mot vindauga i taket. Utanfor er verda i kronisk endring. Her inne har det stoppa opp. Kvit stillheit i veggane kring skogen.
Skogen har mange utgangar. Dører eg ikkje kan bruke. Dører som ledar inn til rom som berre dei som kjenner dei skjulte gangane, har tilgang til; dei som jobbar her, og kan gå andre vegar mellom kunsten og verkelegheita. Skogen har ein nødutgang, eller nødinngang. Det var den døra som lét meg kome hit. Nødutgangen er ikkje vegen ut av skogen, men vegen ut av verda og inn i denne skogen.
Skogen her i gallerirommet er domestisert. På greinene og stammane sine kuttflater står det skrive nummer med tusj. Kvar grein og stokk kan ut frå tala setjast tilbake på plassane sine. Kontroll. Som om ein hypotetisk sett skulle pode treet saman att, forsøke å få liv i det igjen. Dei minste pinnane fekk ikkje vere med. Kanskje vart dei liggjande att i skogen fordi dei stakk for langt ut eller var for tynne. Eller fordi det var veldig, veldig viktig at det skulle vere 101 delar. Ikkje 102. Fordi det var 101 dalmatinarar i Disney-eventyret, og fordi Sjeherasad fortalde 1 001 eventyr i Tusen og ei natt, men det hadde blitt for mykje arbeid å kutte treet i 1 001 delar. Det er ikkje lett å telje så langt stilt overfor faktiske fysiske objekt. Dei er alle definert ut frå sine faste plassar, dei høyrer til ein stad. Eg går gjennom skogen og følger samanføyingane. Det ser ikkje ut til at det har dukka opp ei grein frå eit anna tre. Ein skal ikkje tulle med systemet. Og systemet er viktig for å forstå naturen. Me har laga fasitane heilt sjølv, og ingen kan seie at det er feil.