I 2024 stiller kunstnarane Æsa Björk, Ingjerd Hanevold, Gisle Harr, Kjetil Høidal, Rita Marhaug, Eli Mai Huang Nesse, Kent Fonn Skåre, Toril Steinbakken, Randi Annie Strand, Thale Vangen, Kenneth Varpe og Arne Åse ut. Den eldste fødd i 1940, den yngste i 1992 – nokre av dei har stilt ut på utstillinga før, andre er i bygda for fyrste gong. Spekteret går frå performance, videoverk og undervasskomposisjon, til måleri, skulptur, smykke, brukskunst og bøker. Somme av verka har ei direkte kopling til Vevring, slik som Høidals lydkomposisjon Min(e)d the Fjord (2024) som er basert på opptak teke frå Førdefjorden med hydrofon.
I eit lite, mørklagd klasserom vert vi inviterte til å sitte på rekke og rad medan vi lyttar. Høidal har forhøyrt seg med biologar for å identifisere dei ulike lydane, og fortel entusiastisk om alt frå pistolreker til oter som knuser stein, og leppefiskar. Komposisjonen faldar seg ut over rommet. Det er ei intens, kjensleladd oppleving å sitje i fellesskap og høyre på livet under vatn. I enkelte parti kjem tydeleg menneskelaga lyder (truleg båtar og anna industri), og når ein kjenner kor dominerande og framande dei er, går det gys langs ryggrada.
Også Randi Annie Strand har laga eit verk spesifikt til bygda; TINGBOD (2024) er eit stort grafisk trykk der eit utdrag frå Tingbod, lovtekstar frå Gulatingslova, som omhandlar naturforvalting og allemannsretten. Mange vestlendingar vil nok humre og kjenne seg godt att i Eli Mai Huang Nesses videoverk Berre ein stein (2023), som omhandlar korleis menneske som lev i rasutsette område forheld seg til dette.
Men når verda skal kome til ein, handlar det jo ikkje berre om kunstverk med openberr referanse til liv og tematikk ein alt kjenner, men også om å få utvida horisonten og få nye blikk. I gymsalen står Kenneth Varpe sine fargesterke, taktile og sjølvrefererande måleri side om side med Gisle Harrs figurative gipsminiatyrar av menneske, Arne Åse og Toril Steinbakkens keramiske fat, bollar og koppar vitnar om enorm materialkunnskap og erfaring, Thale Vangens nemnde absurde skulpturar av kuskinn og hestehår peikar mot Randi Annie Strands lekre og lågmælte geometriske fargeutforskingar. I Ottarløa spriker Rita Marhaugs hender av spikka sitkagran frå golv og tak, medan Æsa Björks glasverk går frå skulpturar som kan minne om oljesøl til vilt detaljerte støypingar som sender tankane til vitskapleg kartlegging av menneskekroppen. Ingjerd Hanevolds elegante metallsmykke finst på bord og vegg, omkransa av bilete og små historier frå kvinner som eig og nyttar smykka hennar. For fyrste gong har ein i år også fått nytta kyrkja som syningsstad (dette har berre latt seg gjere fordi det nett har vore eit generasjonsskifte i styret der, vert eg sidan fortalt), og Kent Fonn Skåre har ei rekkje måleri med referansar til forteljingar frå Bibelen og stadium av sorg. At kyrkja er open, er ein personleg bonus: Eg har lenge hatt lyst å ta altertavla utforma av Maja Refsum (1897–1986), som laga Amalie Skram-skulpturen i Bergen, i nærare syn. Den tavla er ganske vill, og om du ikkje reiser til Vevring for anna, bør det å oppleve denne vere nok i seg sjølv.
Dette er med andre ord ei utstilling som famnar breitt, og det er heller inga lita tinging bygdefolket har når dei fremjar kva utstillinga skal syne. Dei vil ha stort og smått, vilt og lågmælt, salbart og performativt, eineståande og velkjend. Kanskje litt som dei sjølve, med andre ord.